Procesul recomandat de EDUPEDIA pentru creearea cursurilor online
Ghidul instructorului pentru a crea un curs online care să ofere o experiență de învățare memorabilă
Cei mai de succes instructori își petrec mult timp planificându-și cursul în mod offline, înainte de a trece efectiv la conversia acestuia în format online pentru a se asigura că acesta corespunde așteptărilor studenților şi mai ales obiectivelor de învătare propuse. Veţi regăsi în cele ce urmează un model de astfel de proces, recomandat de către specialişti cu experienţă în domeniul învăţării şi de creare a cursurilor online, bazat pe acumularea celor mai bune practici și principii de proiectare a acestora. Resursele puse la dispoziţie vă vor oferi structura necesară pentru a crea o experiență de învățare online, memorabilă. Deși nu este necesar să urmați întocmai acest proces, îl punem la dispoziţia dvs. pentru a vă ghida în procesul de creare a cursurilor.
Ghid orientativ
EDUPEDIA nu publică cursuri în anumite domenii sau poate publica numai în baza anumitor criterii foarte stricte. De exemplu, un subiectul poate fi exclus din cauza faptului că ar putea fi considerat dăunător sau ofensator pentru anumite categorii de cursanti, fie pentru că nu este în concordanță cu valorile EDUPEDIA.
Vă recomandăm să contactați echipa EDUPEDIA înainte de a propune un subiect de curs pentru a vă asigura anticipat că va fi eligibil pentru publicare. Vă rugăm să includeți cât mai multe detalii posibil. Este în întregime responsabilitatea instructorului să se asigure că cursul respectă Termenii şi condiţiile generale de utilizare a platformei.
Listă subiecte restricționate
• Orice subiect care poate fi considerat discriminatoriu pentru o persoană, categorie de persoane sau comunitate este interzis.
• Sexualitate
Conținutul sexual explicit este strict interzis. Orice materiale legate de sănătatea reproductive, relațiile intime sau alte subiecte legate de sexualitate trebuie să fie lipsit de conținut explicit. Nuditatea este permisă numai atunci când este esențială pentru învățare într-un context artistic, medical sau academic.
Exemple care sunt permise: artă plastică și desen, ilustrații anatomice, demonstraţii medicale, etc.
• Cursuri pentru fabricarea şi utilizarea armelor
Conținutul care oferă instrucțiuni privind fabricarea, manipularea sau utilizarea armelor sau diverselor dispozitive explozive sunt strict interzise.
Exemple care sunt permise: Cursuri de autoaparare, sporturi tradiţionale de contact, care implică şi utilizarea unor arme (karate, tir cu arc, etc.
• Violență și vătămare corporală
Activitățile sau comportamentele periculoase care pot avea un impact asupra sănătății sau pot duce la răniri nu pot vor putea fi publicate.
Exemple care nu sunt permise: autoagresiune, abuz de substante de orice fel, practici nesănătoase de gestionare a greutății, modificare extremă a corpului, cursuri de luptă care încurajează agresivitatea disproporționată.
Exemple care sunt permise: cursuri de arte marțiale, programe de recuperare pentru abuzul de substanțe.
• Cruzimea faţă de animale
Tratamentul animalelor, cum ar fi animalele de companie, vânătoare, pescuit, etc. trebuie să fie în conformitate cu recomandările organizațiilor relevante pentru protecția animalelor.
• Limbajul sau ideile discriminatorii
Conținutul sau comportamentul care promovează atitudini discriminatorii pe baza unei caracteristici de grup, cum ar fi rasa, religia, naționalitatea, dizabilitățile, identitatea de gen, sexul sau orientarea sexuală nu vor fi tolerate pe platformă.
• Activități ilegale sau lipsite de etică Conținutul trebuie să fie în conformitate cu orice lege națională aplicabilă.
Exemple care nu sunt permise: Cursuri despre consumul de droguri, alcool sau alte substanţe interzise Instrucțiuni sau linkuri privind accesul la software piratat.
• Dezinformare și conținut înșelător Instrucțiunile care sunt intenționat înșelătoare sau care promovează idei în opoziție cu consensul din comunitățile științifice, medicale sau academice nu vor putea fi postate.
Exemple care nu sunt permise: Campanii antivaccinare, teorii considerate conspiraţioniste, etc.
• Subiecte sau limbaj sensibile sau inadecvate
Fiind o platformă educaţională, trebuie să luăm în considerare toate detaliile atunci când evaluăm conținutul. Vom examina nu numai tipul de subiect în discuție, ci și modul în care aceste subiecte sunt prezentate. Când oferiți instrucțiuni pe un domeniu sensibil, asigurați-vă că toate materialele de curs asociate tratează subiectul respectiv cu grijă. Evitați limbajul și imaginile care sunt ofensatoare sau litigioase.
Recomandări generale
Nu preda pentru „oricine”
Cursurile adaptate unui anumit public sunt mai captivante și mai relevante pentru cursanți. Este mai probabil să aveți succes dacă creați un curs având în vedere un anumit profil de cursant. Concentrați-vă pe adresarea nevoilor cursanților care vor beneficia cel mai mult de conținutul dvs., decât să definiţi un public prea puţin delimitat.
De exemplu, încercați să fiți mai specifici: angajații de nivel începător care au nevoie de cunoştinţe minime pentru a lucra în Microsoft Excel. Nu fiți prea evaziv: oricine vrea să învețe Microsoft EXCEL.
Puneţi întrebări pentru a vă identifica cursanții ideali.
Pentru a vă identifica viitorii cursanți, răspundeți la aceste întrebări despre motivațiile, cunoștințele și interesele cursanților:
• Ce obiective, interese sau provocări îi determină pe cursanți să urmeze un curs în domeniul respectiv?
• Pentru cine este potrivit conținutul cursului? Şi invers, pentru cine nu este potrivit?
• Ce abilități sau cunoștințe ar trebui să cunoască deja despre acest subiect?
• Gândiți-vă la propria experiență în timp ce vă gândiți la creearea conţinutului, la momentul în care aţi învătat la rândul dvs. prima data aceste informaţii sau abilităţi.
• Odată ce v-ați identificat publicul ideal, gândiți-vă la el pe parcursul întregului proces de creare a cursului. Creați-vă cursul online prin ochii și din perspectiva acelor profile de cursanți.
Un cursant, dacă a investit bani şi timp în a parcurge cursul dvs. speră să învețe ceva valoros, în schimb. Este esențial pentru dvs. să creeţi un curs care să răspundă nevoilor cursanților dvs. ideali, definiţi la pasul anterior. Poate că cursanții dvs. încearcă să obțină un nou loc de muncă, să-și îmbunătățească abilitățile, să dezvolte noi competenţe, etc. Trebuie să anticipate cât mai multe dintre aceste posibilităţi. Obiectivele de învățare sunt declarații care definesc ce vor putea face cursanții după ce urmează cursul dvs.. Ele ar trebui să fie demonstrabile, ceea ce înseamnă că un cursant poate demonstra că a atins un anumit obiectiv de învățare prin anumite acțiuni măsurabile, ceea ce înseamnă că ceea ce cineva a învățat ar putea fi măsurat prin evaluare.
Există șase niveluri de înțelegere umană: amintire, înțelegere, aplicare, analiză, evaluare, creație. Utilizați verbe descriptive pentru a explica ce vor putea face şi ce abilităţi sau competenţe vor dezvolta cursanții după parcurgerea informaţiilor din curs. Acest lucru ajută la definirea detaliată şi atractivă a obiectivelor de învăţare.
Pentru a vă ajuta să începeți, urmați această formulă atunci când vă scrieți obiectivele de învățare:
• Identificați conceptul sau abilitățile pe care doriți să le învețe cursanții.
Exemplu: funcția sumă în Excel
• Identificați nivelul de înțelegere pe care doriți să-l demonstreze cursanții.
Exemplu: aplicați funcția sumă pentru a aduna numere într-o linie sau coloană.
• Utilizaţi un verb care poate fi demonstrat și măsurabil pentru a descrie nivelul aşteptat de învățare.
De exemplu: utilizați funcția sumă în orice table Excel.
• Adăugați criterii suplimentare pentru a indica cum sau când rezultatul va fi demonstrabil pentru a adăuga context pentru cursant.
Exemplu: utilizați funcția de sumă din Excel pentru a aduna vânzările trimestriale.
Creați cât mai multe obiective de învățare pentru cursul dvs. pentru a descrie ce vor putea face cursanții după ce urmează cursul. Fiţi realist. Obiectivele dvs. de învățare ar trebui să descrie cu acuratețe conținutul pe care îl acoperiți în curs. În continuare, veţi contura cursul pe baza acestor obiective de învăţare.
Creați o schiță pentru cursul dvs. care să prezinte secțiunile și lecţiile planificate, inclusiv activitățile și evaluările pe care le veți adăuga pentru a ajuta cursanții să își consolideze învățarea. În timp ce vă creați schița, gândiți-vă la formatul pe care îl veți folosi pentru fiecare prelegere. EDUPEDIA acceptă fişiere video și text, chestionare, exerciții, sarcini și teste practice.
• Partea introductivă: Păstrați acest lucru scurt și simplu, 2-4 minute.
Prezentați-vă și explicați de ce sunteți cel mai bun instructor pentru a preda acest curs. Stabiliți așteptările potrivite, spuneți cursanților ce vor învăța de la cursul dvs. și ce vor putea face până la sfârșitul cursului.
• Prelegeri didactice: Introduceți subiectul și de ce este important în aceste 1-2 prelegeri inițiale.
• Activitate de implicare: implicați imediat cursanții, oferind o activitate în primele câteva lecţii din cursul dvs. .
Acesta ar putea fi un exercițiu sau o activitate de reflecție și este o modalitate excelentă de a-ți motiva cursanții.
• Secțiuni: concentrați-vă pe acoperirea unui obiectiv de învățare per secțiune. Asigurați-vă că toate secțiunile se bazează una pe cealaltă pentru a oferi toate abilitățile pe care cursul dumneavoastră promite să le abordeze în obiectivele de învățare.
• Lecţii: Fiecare secțiune ar trebui să conțină câte lecţii aveți nevoie pentru a ajuta cursanții să atingă obiectivul secțiunii. Respectați regula un concept per lecţie pentru a facilita navigarea cursanților. Păstrați videoclipurile scurte, ideal 5-6 minute sau mai puțin. Pentru subiectele tehnice, poate fi necesar să vă prelungiți lecţiile.
• Activități de practică și evaluări: includeți cel puțin o activitate de practică sau evaluare per secțiune, pentru a oferi cursanților posibilitatea de a-și aplica învățarea și de a înțelege cât de bine îndeplinesc obiectivele de învățare. Pe măsură ce vă creați schița cursului, luați în considerare diferite proiecte, chestionare și exerciții pe care le puteți integra în curs.
• Materiale de referință: Nu uitați să notați orice resurse suplimentare pe care doriți să le adăugați în fiecare secțiune. Acestea ar putea include liste de verificare, foi de lucru, șabloane, ajutoare vizuale, note PDF, cod sursă și link-uri suplimentare, după cum este necesar.
• Concluzia: Încheiați-vă cursul cu un mesaj puternic care îi lasă pe cursanți să se simtă motivați să aplice ceea ce au învăţat. Pentru un final cu impact al cursului dvs., rezumați principalele concluzii.
• Prelegerea finală: la sfârșit, includeți cel puțin o prelegere de felicitări, care rezumă punctele esenţiale ale cursului, mulțumiri adresate cursanților pentru timpul acordat și conturarea unui sentiment de realizare şi satisfacţie.
• Prelegere bonus: deși este opțional, puteți include o prelegere bonus după prelegerea finală. Aceasta este o oportunitate excelentă de a promova alte cursuri, de a face oferte special, a acorda reduceri, etc. Folosiţi această oportunitate pentru a mai crea o vânzare!
Activitățile de practică sunt experiențe ghidate în care cursanții pot aplica ceea ce au învăţat. Ele ar trebui să fie relevante pentru materialul dvs. de curs și cât mai specific.
Evaluările sunt modalități practice prin care cursanții pot demonstra că au atins obiectivele de învățare ale cursului. Evaluările pot fi instrumente utile pentru a le verifica progresul și pentru a sublinia pe ce concepte din curs ar putea avea nevoie să se concentreze mai mult.
Deși activitățile de practică și evaluările nu sunt necesare pentru cursurile EDUPEDIA, includerea acestora îmbunătățește calitatea cursului dvs. și deseori duce la o satisfacție mai mare a studenților și la evaluări mai bune ale cursurilor. Vă recomandăm să includeți o combinație de activități practice și evaluări în cursul dvs.
Planificați-vă activitățile de practică
Vă recomandăm să includeți cel puțin o activitate de practică măcar pentru secțiune. Includeți diverse activități în cursul dvs. în punctele în care au cel mai mult sens în contextul a ceea ce predați. Nu trebuie să grupați activitățile la sfârșitul fiecărei secțiuni, ci le puteţi include exact acolo unde sunt cele mai relevante.
Denumiți-vă activitățile practice cât mai sugestiv de-a lungul cursului astfel încât aceştia să le poată identifica cu ușurință.
Puteți include instrucțiuni atât în text, cât și audio sau video. Descrieți activitatea, valoarea acesteia, ce trebuie să facă cursanții, rezultatul așteptat pentru activitate și enumerați materialele necesare pentru a finaliza activitatea.
Oferiți cursanților o estimare a duratei de finalizare a activității.
Încercați singur activitatea și luați în considerare faptul că elevii vor avea nevoie probabil de 2-3 ori mai mult timp.
Oferiți exemple.
Dacă oferiți exemple de soluții, cursanții își pot evalua propria activitate comparând-o cu exemplele.
Concepeţi material ajutătoare:
Ușurează-le cursanților sarcina de a finaliza activităţile propuse, oferindu-le cât mai multe informaţii. Poate fi un șablon, o foaie de lucru sau orice consideraţi oportun.
Asigurați-vă că cursanții primesc feedback.
Oferiți cursanților o listă de verificare.
Resursă descărcabilă
Adăugarea de resurse și link-uri descărcabile la lecţii este o modalitate excelentă de a partaja activități de practică sub formă de foi de lucru, șabloane, medii demonstrative și referințe.
Evaluările formative au loc pe parcursul cursului. Cursanții pot folosi aceste evaluări pentru a evalua cât de bine înțeleg subiectele cursului și pot revedea prelegerile anterioare, dacă este necesar. Un test la sfârșitul unei prelegeri este un exemplu de evaluare formativă.
Evaluările sumative au loc la sfârșitul unui curs pentru a evalua dacă cursanții au atins obiectivele de învățare. Un test la sfârșitul unui curs este un exemplu de evaluare sumativă.
Când vă planificați cursul, gândiți-vă la conceptele și punctele esenţiale din curs când ar fi util ca cursanții să-și verifice cunoștințele prin evaluare formativă și să măsoare atingerea obiectivelor de învățare ale cursului prin evaluare sumativă.
Tipuri de evaluări pe care le puteți crea:
Iată câteva tipuri de evaluări pe care le puteți construi în cursul dvs.:
Chestionarele sunt cu alegere potrivită și sunt cele mai bune pentru cursurile care se bazează pe aspect concrete. Sunt o modalitate excelentă de a face o verificare rapidă dacă studenții înțeleg ceea ce predați sau de a-i ajuta să-şi consolideze cunoștințele acumulate. Așadar, puteți adăuga o listă scurtă de întrebări între lecţii pentru a consolida procesul de învățare și a îmbunătăți reținerea. Platforma EDUPEDIA pune la dispoziţie mai multe tipuri de întrebări ce pot fi utilizate la conceperea chestionarelor. Le puteţi utiliza în orice combinaţii doriţi pentru a vă atinge scopul testului propus.
Test practic
Testele practice sunt mai lungi și mai elaborate decât chestionarele. Ele sunt cronometrate și notate la finalizare. Testele practice sunt utile dacă cursul dumneavoastră are scopul de a pregăti cursanții pentru un examen final. Așa că faceți din aceasta o experiență similară acelui examen, cât mai aproape de realitate. De exemplu, puteți crea cursuri doar pentru teste practice.
Proiect
Proiectele sunt lucrări pe care cursanții le creează la sfârșitul unui curs, punând în aplicare cunoștințele și abilitățile pe care le-au dobândit pentru a crea ceva de genul unei aplicații sau o prezentare pe un anumit subiect. Puteți îndruma cursanții prin procesul de creare a proiectului lor final pe tot parcursul cursului sau puteți oferi instrucțiuni sau îndrumări la sfârșit pentru ca cursanții să înţeleagă exact ceea ce au de făcut şi să realizeze proiectul singuri. Scopul este de a face din proiectul o experiență autentică care să reflecte tipul de muncă pe care un cursant ar putea-o face într-o situație reală. Încurajați cursanții să-și împărtășească proiectele de bază într-un portofoliu online, astfel încât ceilalți să-le poată vedea munca și dvs., ca şi instructor, să puteți oferi feedback.
1. Începeți prin a invita auditoriul la curs. Prezentați-vă și explicați de ce sunteți cea mai bună persoană pentru a preda acest curs.
2. Ajutați cursanții să afle mai multe despre cum este conceput cursul. Cine va beneficia cel mai mult în urma cursului? Ce nivel de cunoștințe ar trebui să aibă deja despre subiect?
3. Stabiliți așteptările pentru cursul dvs., spunându-le cursanților ce vor învăța și ce cunoştinţe sau abilităţi vor dobândi până la sfârșitul cursului.
4. Amintiți-vă că acestă introducere este prima impresie pe care o produceţi asupra cursanților dvs., așa că aratăți-le pasiunea și entuziasmul dvs. pentru subiect. Anticipaţi interesele cursanților pentru a-i motiva să continue cursul.
1. Păstrați lucrurile simple. Când vă înregistrați videoclipurile, veți găsi mai ușor să citiți scenariul dacă propozițiile sunt scurte și clare. De asemenea, este mai ușor pentru cursanți să proceseze și să înțeleagă propoziții mai scurte.
2. Definiți termenii și acronimele esenţiale pe care cursanții le pot învăța pentru prima dată și evitați să folosiți termini de tip jargon sau abrevieri care ar putea crea confuzie şi respingere. Țineţi minte, cursanții dvs. nu sunt încă experți în subiectul ales! De aceea caută şi vor să urmeze acel curs, pentru a învăţa!
3. Țineți cont de accesibilitate. Asigurați-vă că conținutul dvs. poate fi utilizat de cât mai multe persoane posibil, aflaţi în situaţii şi în contexte cât mai variate şi cu obiective diferite.
4. „La început, spuneţi-le ce le veţi spune. Apoi, spuneţi-le subiectele, unul câte unul. La final, rezumaţi ce le-aţi spus.” Această structură simplă este o modalitate excelentă de a planifica scenariul pentru fiecare lecţie. Începeți prin a introduce subiectul pe care îl veți prezenta, explicați conceptul, apoi oferiți un scurt rezumat al acestuia.
5. Folosiți diverse povești, exemple și întrebări de reflecție pentru a vă implica cursanții. Poveștile și exemplele sunt instrumente puternice pentru a vă ajuta cursanții să înțeleagă concepte și să conecteze ceea ce învață cu propriile experiențe. Activați cunoștințele anterioare ale cursanților, cerându-le să reflecteze asupra propriilor experiențe sau asupra modului în care ar putea raporta ceea ce învață cu viața lor.
6. Păstrează-ți tonul prietenos, accesibil și informal. Cursanții dvs. pot întâmpina provocări atunci când învață despre subiectul propus pentru prima dată. Încurajaţii și spuneţi-le că este în regulă dacă au nevoie de puțin mai mult timp sau ajutor la început.
7. Practica face ca învăţarea să fie perfectă
Pe măsură ce vă scrieți scenariul, amintiți-vă că în cele din urmă îl veți rosti cu voce tare atunci când vă înregistrați videoclipurile. Este util să citiți cu voce tare scenariul în timp ce îl scrieți pentru a vă asigura că sună natural și curge bine. Faceți ajustări la conținutul dvs. pe măsură ce progresaţi. Editați orice sună artificial sau nepotrivit, pe măsură ce citiți scenariul cu voce tare. Înainte de a începe să vă înregistrați videoclipurile, exersați să citiți scenariul cu voce tare, ca și cum l-ați prezenta la camera. Înregistrați un videoclip cu dvs. făcând acest lucru, astfel încât să îl puteți viziona mai târziu și să evaluați dacă doriți să faceți modificări la livrare. Dacă vă simțiți cu adevărat îndrăzneți, împărtășiți-l prietenilor, familiei sau colegilor pentru a aduna feedback despre cum vă puteți îmbunătăți prezentările.
Un curs Gratuit are:
• Cel puțin 30 de minute de conținut, preferabil şi video
• Cel puțin 5 capitole/lecţii separate
• Conținut educațional valoros
• Calitate video HD (720p sau 1080p), cu raport de aspect 16:9
• Calitate audio stereo și sincronizare cu video
Un curs Premium are:
• Cel puțin 90 de minute de conținut, neapărat şi conţinut video
• Cel puțin 10 capitole/lecţii separate
• Conținut educațional valoros
• Calitate video HD (720p sau 1080p), cu raport de aspect 16:9
• Calitate audio stereo și sincronizare cu video
O pagină completă, de prezentare a cursului care are:
• O imagine de curs de înaltă calitate, în conformitate cu standardele de imagine EDUPEDIA (min. 2048x1152 pixeli)
• Un titlu de curs bine scris
• Un subtitlu care include cuvinte cheie relevante
• O descriere scurtă, relevantă, a cursului
• Obiective de învăţare clare şi specifice ale cursului
• Definirea clară a publicului țintă (cui se adresează cursul)
• Ce cunoştinţe, abilităţi sau echipamente/programe soft sunt necesare pentru parcurgere (dacă este cazul)
• Biografie completă și o fotografie de profil a instructorului
Vă recomandăm ca înainte de a crea tot conţinutul, să trimiteţi o mostră de conţinut text-powerpoint-video-audio. Echipa noastră de examinare şi aprobare este disponibilă pentru a vă ajuta să pregătiţi cursul să îndeplinească toate aceste cerinţe. Solicitaţi ajutorul ori de câte ori consideraţi că este cazul.
• Profesionalism
• Experiență de învățare
• Marketing online
Când cursanţii plătesc pentru un curs online, ei se așteptă la un anumit nivel de calitate care influenţează în mod direct calitatea şi experienţa de învăţare:
Calitate Audio:
• Fără zgomote de fundal (din mediul ambiant înconjurător, probleme de configurare a microfonului, etc.) • Fără Ecou
• Volum de bază adecvat
Calitate Video:
• Calitate min. HD, 720p sau 1080p, cu raport de aspect 16:9
• Stabilitatea imaginii, bine încadrată şi mărită corespunzător
• O iluminare bună şi lipsa de distragere a atenției în cadru video
Calitate în prezentare:
• Stilul de vorbire direct, fără bâlbe sau împotmoliri
• Tonul vocii entuziast și energic
• Pronunție clară a cuvintelor
• Utilizarea pauzelor pentru a sublinia punctele importante
• Coerenţa prezentării
Experienţa de învătare:
• Lecţie introductivă de 2-5 minute în care să se prezinte, în rezumat, la ce să te aștepți de la curs și la fiecare capitol în parte
• O provocare motivantă, anuntaţă de la început, în primele 5-15 minute
• Prezentare bine structurată a conţinutului cursului
• Fiecare secțiune are o denumire sugestivă şi este construită cu are un scop clar
• Fiecare secţiune are cel puțin 1 activitate de învățare, cum ar fi un exercițiu, un proiect sau un test pentru a oferi studenților șansa de a aplica ceea ce au învățat
• Fiecare lecţie durează între 2-10 minute
• Formate de prezentare a cursului variate. Alegeți formatul de prezentare în funcție de conţinutul materialului
• Interactivitate
• Furnizați toate resursele necesare, descărcări și link-uri pentru fiecare activitate de practică (ex. fișe de lucru, filmuleţe, teme, etc.).
Când se decid pentru a vă urma cursul, de obicei studenţii sunt interesaţi de:
• Ce cunoştinţe şi abilități vor învăța. Începeți obiectivele cursului cu acțiuni puternice cuvinte care completează propoziţia, „La sfârșitul cursului, veţi putea...”
• Pentru cine este destinat cursul.Utilizați detalii descriptive precum nivel de cunoştinţe necesar, domeniu, echipamente sau programe informatice necesare, orice informaţie necesară pentru a informa şi a vă diferenţia, etc. Text de tipul... „oricine este interesat de subiect” nu este prea atrăgător. Fiţi cât se poate de specifici!
• O lecţie demo sau un videoclip promoțional de 2-3 minute oferă studenților posibilitatea de a vedea în direct stilul dvs. de predare. Vă recomandăm oferirea gratuită a unui rezumat cu obiectivele cursului, împărtășind ceea ce este interesant și diferit la cursul dvs., pentru ca potenţialii cursanţi să se simtă mult mai încrezători în decizia lor de cumpărare a cursului.
• Prețul cursului dvs. ar trebui să fie comparabil cu alte cursuri pe subiecte similare, durată şi calitate a conţinutului, etc. Dacă are preț mai mare, explicaţi de ce...
• Ce subiecte cheie acoperă conţinutul cursului. Sunt recomandate scurte descrieri la fiecare capitol.
• Trebuie menţionată orice informaţie care vă difenţiază de alte cursuri similare, din aceleaşi domeniu sau chiar pe acelaşi subiect.