OBIECTIVE CURS FORMATOR
• dezvoltarea abilităţilor de comunicare si de prezentare;
• însuşirea cunoştinţelor necesare în vederea identificarii nevoilor de formare, pentru a pregăti si organiza sesiuni de instruire;
• formarea competenţelor specifice în domeniul evaluării
participantilor la procesul de formare;
• înţelegerea şi asimilarea noţiunilor necesare realizării activităţilor de
formare;
• insusirea cunoştinţelor necesare pentru aplicarea metodelor şi
tehnicilor speciale de formare ;
• inţelegerea noţiunilor privitoare la marketingul formării;
• insuşirea noţiunilor necesare proiectarii şi organizării programelor si
stagiilor de formare;
• formarea competentelor specifice in domeniul evaluarii, revizuirii şi asigurării calităţii programelor şi a stagiilor de formare
Curriculum
- 12 secțiuni
- 32 de lecții
- Pe viață
- Modulul 1 - Dimensiuni ale conceptului de educaţie al adulţilorCE ESTE UN FORMATOR ? CE ESTE UN FACILITATOR ? RESPONSABILITĂŢI ŞI COMPETENŢE COMUNE. ROLUL FORMATORULUI. ROLUL FACILITATORULUI4
- Modulul 2 - Ciclul de viaţă al programelor de formareOrice program de învăţare parcurge un ciclu de viaţă care cuprinde mai multe etape, de la pregătirea până la finalizarea sa. Învăţarea se realizează cu scopul de a răspunde unei nevoi autoidentificate sau semnalate de diverşi factori din mediul extern. Formarea continuă a cadrelor didactice este un proces complex care cuprinde numeroase programe de învăţare. Toate aceste programe urmăresc acelaşi scop general: pregătirea cadrelor didactice pentru a răspunde provocărilor crescânde ale societăţii cunoaşterii, pentru a fi participanţi activi în această societate şi pentru a pregăti cetăţenii să devină persoane autonome care învaţă pe tot parcursul vieţii. (Comisia Europeană, Directoratul General pentru Educaţie şi Cultură, 2005)2
- Modulul 3 - Pregătirea formării5
- 4.0Prezentarea noțiunilor cheie din metodologia de formare profesională a adulţilor5 minute
- 4.1Definirea obiectivelor de învăţare
- 4.2Stabilirea conţinutului programului de formare8 minute
- 4.3Proiectarea activităţilor de formare şi construirea situaţiilor de învăţare15 minute
- 4.4Pregătirea suportului de curs și a materialelor auxiliare10 minute
- Modulul 4 - Proiectarea programelor de formare4
- Modulul 5 - Marketingul formăriiSe recomandă utilizarea metodelor adecvate de investigare (analiza SWOT, observarea, studiul documentar, ancheta cu chestionar, ancheta cu interviu) pentru a determina nevoile organizaţionale de formare.3
- Modulul 6 - Organizarea programelor şi a stagiilor de formareProgramul reprezintă o acţiune, o activitate sau o serie de acţiuni şi activităţi, care trebuie să fie formulate clar, orientate spre obţinerea de rezultate concrete.5
- Modulul 7 - Realizarea activităţilor de formare1
- Modulul 8 - Metode şi tehnici speciale de formare>Încurajarea reflecţiei personale şi auto-formării. >Promovarea învăţării prin dinamica de grup.> Lucrul în echipă cu alţi formatori. >Abordarea flexibilă a situaţiilor de formare. >Dezvoltarea competenţelor1
- Modulul 9 - Prezentări moderneProcesarea succesivă a conţinutului în funcţie de nevoile şi aşteptările audienţiei2
- Modulul 10 - Evaluarea participanţilor la formare4
- Modulul 11 - Codul etic al formatorului1
- Modulul 12 - Teste de evaluare a cunoştinţelor0
Cerințe
- Nu este cazul
Public țintă
- Pentru toţi cei care doresc să devină formatori sau instructori

