12 recomandări despre cum să devii un creator de cursuri online
- Postat de Edupedia
- Categorii Blog, Business, Design / Branding, Educatie online, General
- Dată 07/04/2022
- Comentarii 1 comentariu
Creatorii de cursuri sunt un fel de profesori online, care predau prin conținut preînregistrat. Dacă doriți să deveniți unul dintre ei, am selectat pentru dumneavoastră un rezumat cu 12 din cele mai importante recomandări exprimate de specialiștii în domeniu și care sunt considerate a fi un excelent punct de plecare.
1. Cunoaște-ți subiectul
În primul rând, înainte de a începe să creezi un curs online, credem că trebuie să aveți un nivel semnificativ de expertiză în acel subiect. Nu trebuie să fii un expert de talie mondială sau națională, dar va trebui să știi mult mai multe despre subiect decât majoritatea oamenilor.
Chiar dacă subiectul este relativ nou, ceea ce se întâmplă foarte des în domeniul tehnologic, ar trebui să aveți experiență similară în alte subiecte asemănătoare sau înrudite. Sau măcar să aveți un start cu luni sau ani înaintea altor oameni. Și aceasta este partea cea mai dificilă, pentru că de obicei va dura ani pentru a ajunge la acel punct de expertiză.
Prin comparație cu aceasta, să știți sau să învățați cum să creați cursuri online și mai apoi, cum să le vindeți, ar trebui să fie mult mai ușor.
2. Cunoaște-ți publicul
Cunoașterea subiectului și a informațiilor pe care le propuneți pentru curs sunt importante. Dar înseamnă puțin, dacă nu știți cine sunt cursanții potențiali ai cursului dumneavoastră.
Crearea unui curs este ușoară. Dar unul care vinde și schimbă vieți… acesta este cu totul alt nivel. Cei mai mulți creatori de cursuri se concentrează pe ceea ce “cred” că elevii au nevoie. Unele dintre presupuneri pot fi corecte, dar cele mai multe nu. Economisiți timp și cunoașteți-vă publicul cât mai bine.
- Creați un avatar de client
- Cercetați-le durerea și/sau problemele
- Apreciază modul în care este prezentată informația și cum învață cel mai bine
Pornind de aici, puteți crea cursurile de care au cu adevărat nevoie. Nu doar un curs care ajută, ci unul care transformă! Una dintre cele mai bune investiții pe care le puteți face este să vă înțelegeți publicul la un nivel profund.
3. Fiți mai mult decât un profesor
Adevărul este că, atunci când devii un creator de cursuri online, nu este suficient să fii doar un profesor. A fi un creator de cursuri nu este deloc asemănător cu a lucra într-o școală.
Pentru a deveni un creator de cursuri online de succes, va trebui să devii o încrucișare între un profesor și un marketer digital. Pentru a avea succes, trebuie să acceptați realitatea că veți petrece la fel de mult timp în marketingul cursurilor dumneavoastră pe cât îl veți petrece în a le crea. La urma urmei, scopul dumneavoastră nu este să creați doar un curs de care nu prea știe nimeni… nu-i așa? Trebuie să vă propuneți de la început să creeați unul care să fie cumpărat, distribuit și urmărit de cursanții dumneavoastră iar parcurgerea lui îi ajută să învețe și să dezvolte noi competențe și abilități. Dar mai întâi, trebuie să puteți să-l vindeți pentru a face totul posibil.
Acest lucru nu se întâmplă pur și simplu. Vă confruntați cu mulți alți creatori de cursuri online, ca să nu mai vorbim de autori, bloggeri, podcasteri, etc. Trebuie să creați un curs grozav și apoi să reușiți să îl promovați sau să îl vindeți.
Pur și simplu, să fiți doar un profesor nu este suficient. Cu cât nu numai că acceptați acest lucru, dar îl îmbrățișați mai devreme, cu atât mai bine…deoarece marketingul online poate fi foarte eficient și distractiv în același timp. Nu trebuie să fie atât de greu sau de înfricoșător pe cât v-ați putea imagina. Există resurse și informații suficiente pentru a învăța.
4. Conținut, Conținut, Conținut
Amintiți-vă că, în calitate de creator de cursuri online, sunteți în esență un tip special de creator de conținut educațional. Tot ceea ce faceți online, fie că publicați un articol pe blog, trimiteți un e-mail, creați un curs online, creați o prezentare, faceți o postare pe rețelele sociale, toate acestea sunt o formă de conținut online. Așa că trebuie să vă ridicați abilitățile de creare de conținut, astfel încât tot ceea ce faceți să arate îngrijit, profesionist și de încredere.
Iată ce ar trebui să învățați:
- Să creați și să comunicați în mod eficient conținut pe diferite medii ( audio, video, text, prezentări, webinarii, etc … )
- Creați și editați conținutul dvs. în diferite formate ( de la înregistrare și editare video, audio, prezentări PowerPoint interactive, etc. )
- Identificați instrumentele și echipamentele de care aveți nevoie și învățați cum să le folosiți!
5. Înțelegeți SEO
Una dintre cele mai subestimate abilități pe care mulți creatori de cursuri online le trec cu vederea este SEO sau optimizarea pentru motoarele de căutare.
SEO este un set de abilități care vă vor ajuta să găsiți trafic și să îl conducă către site-ul dumneavoastră sau unde este publicat cursul online.
Adevărata valoare a SEO nu este doar faptul că vă ajută să vă poziționați în Google, ci vă dă și puterea să:
- Cercetați în mod eficient subiectul și domeniul dumneavoastră de activitate
- Monitorizați și evaluați concurența
- Înțelegeți mai bine “durerea” și problemele publicului vizat
- Validați ideile de subiecte înainte de a vă dedica timpul și resursele în alegeri nepotrivite
- Generarea de trafic către site-ul dumneavoastră, pentru creșterea autorității pe respectivele subiecte
Înțelegerea SEO este ca și cum ați câștiga o superputere. Este ceva ce, desigur, mulți creatori de cursuri online nu prețuiesc, ceea ce este o oportunitate uriașă pentru cei care o fac. Nu trebuie să devii un guru SEO! Trebuie doar să înțelegeți elementele de bază și să învîțați cum să faceți niște cercetări SEO simple pentru a valida subiectele, a găsi idei de curs, a scrie conținut care să aducă trafic pe site-ul dumneavoastră, etc.
Odată ce ați făcut acest pas, veți dispune de tot ceea ce aveți nevoie pentru a identifica nișa de piață în care vă puteți introduce și promova conținutul și cursul.
6. Creați o pâlnie de vânzări
Acesta este un alt pas important pe care majoritatea creatorilor de cursuri online îl trec cu vederea și o altă oportunitate pentru cei care o fac. În calitate de creator de cursuri online, vă construiți un nume sau un brand, indiferent dacă vă dați seama sau nu.
Cursul dumneavoastră joacă un rol important în asta acest mecanism mult mai complex. Cu cât apreciați mai devreme această „imagine mai mare”, cu atât mai bine. Și una dintre cele mai bune modalități de a vă învălui această „imagine de ansamblu” este să luați în considerare călătoria pe care o face publicul odată ce începe să interacționeze cu conținutul creat de dumneavoastră.
Pentru a rezuma importanța pâlniei dumneavoastră de vânzări:
- Asigurați-vă că publicul dumneavoastră va face o călătorie predeterminată și relevantă
- Vă ajută să construiți o secvență eficientă de e-mailuri și alte tipuri de conținut care „vorbește” și îi ghidează pe urmăritorii dumneavoastră
- Se asigură că utilizați și comunicați pe platformele potrivite (de exemplu, rețele sociale, etc …)
- Vă arată unde și cum să vă rezervați și să utilizați resursele necesare (timp, bani, membri ai echipei etc.)
La început, nu aveți nevoie de o pâlnie de vânzări foarte detaliată. Aceasta se va rafina în timp, pe măsură ce vă dați seama ce funcționează pentru dumneavoastră.
7. Construiți un nume sau un brand
Indiferent dacă faceți ceva semnificativ sau nimic, veți crea un brand.
Publicul dumneavoastră va dezvolta anumite reacții și opinii despre dumneavoastră. Veți dezvolta un anume stil, voce și un „ton” general în jurul conținutului creat de dumneavoastră. Acest lucru se întâmplă indiferent dacă vă place sau nu. Deci, cu cât preluați mai devreme controlul, cu atât mai bine.
8. Construiți o comunitate
Există literalmente zeci de alte forme de conținut sau alternative pe care studenții le pot alege în locul cursului dumneavoastră. De la alte cursuri online, la cărți, videoclipuri, ghiduri, programe și multe altele… s-ar putea să vă confruntați cu o concurență acerbă, în funcție de nișa dumneavoastră. Devine din ce în ce mai greu.. Această nouă industrie a cursurilor online atrage noi creatori de conținut în fiecare zi! Trebuie să ieșiți în evidență, nu numai prin conținutul superior, prin forma de prezantare dar și prin construirea unei încrederi imense. Oamenii iau decizii bazate pe emoții de cele mai multe ori pentru care, ulterior, caută o justificare logică. Urmăritorii dumneavoastră “cumpără” în funcție de modul în care se simt la un moment dat și modul în care se simt joacă un rol important pentru dumneavoastră.
Construirea unei comunități relevante, implicate și loiale este un drum lung pentru a se asigura că aceste sentimente sunt pozitive. Oferiți publicului dumneavoastră acces și la alte persoane ca ei; oameni care au același tip de dureri și probleme …și care caută aceeași soluție: cursurile dumneavoastră!
Deci, cum se construiește o comunitate?
- Canal de YouTube
- Blog…
- Slack Channel, Discord Group (sau o altă formă de forum)
- Grup de Facebook
Un grup Facebook este un loc minunat pentru a aduce oamenii împreună. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a partaja conținut relevant sub formă de videoclipuri, articole, întrebări, sondaje și multe altele. Este un grup Facebook ceea ce aveți nevoie pentru dumneavoastră și studenții dumneavoastră? Poate că da. Poate că nu. Testați! Ideea este că trebuie să construiți sau să vă alăturați unei comunități care creează și aduce multă valoare membrilor ei.
9. Aflați cum să vă implicați „eficient” audiența
Nu este suficient să aveți sau să faceți parte dintr-o „comunitate”, mai este necesar un alt pas la fel de important: implicarea! Nu este suficient să aveți un grup pe Facebook cu sute sau mii de oameni…Ceea ce contează este cât de implicați sunt acei oameni din interior.
- Citesc ei cea ce scrii?
- Îți răspund la întrebări?
- Pun întrebări dumneavoastră sau membrilor grupului?
Unul dintre cele mai importante roluri ale tale, ca creator de cursuri online este să învățați cum să vă implicați în mod eficient publicul. În cadrul cursului sau programului dumneavoastră, dar și în afara lui, în campaniile dumneavoastră de marketing, cum reacționează la postările dumneavoastră, etc. În orice moment, trebuie să vă gândiți cât de implicați sunt urmăritoriidumneavoastră. Dacă sunt, veți reuși! Dacă nu sunt, veți pierde lupta!
10. Validați tot ceea ce construiți
Acest sfat este unul esențial și este, de multe ori, trecut cu vederea de cei mai mulți creatori de cursuri online.
E de înțeles. La urma urmei, aveți o idee…sunteți încântat de aceasta… Vreți să credeți că este extraordinară și că va fi un succes! Totuși, a face acest lucru este o mare greșeală. De ce? Pentru că crearea unui curs necesită mult timp. Chiar și un curs mic necesită multă energie și resurse. Așa că , înainte de a vă angaja, asigurați-vă că este exact cursul de care au nevoie studenții dumneavoastră. Acesta este motivul pentru care este important să validați tot ceea ce construiți. Procedând astfel, economisiți timp, bani, resurse… dar vă asigurați că oferiți publicului cea mai mare valoare.
Cum vă validați cursul?
ÎNTREBAȚI : desfășurați diverse sondaje de opinie în locurile în care se găsesc potențialii dumneavoastră studenți sau cei deja existenți. Acesta este unul dintre motivele majore pentru crearea unei comunități, vă ajută să vă validați ideile.
OBSERVAȚI : interesați-vă de întrebările pe care le pun oamenii și de problemele cu care se confruntă și încearcă să le rezolve
VINDEȚI : înainte de a crea cursul, vindeți-l! Testează-ți ideea cu un grup beta.
Există multe modalități de a vă valida ideea. Fiecare situație necesită o abordare diferită. Ceea ce contează este să vă gândiți la asta înainte de a vă angaja în activitățile concrete de creare a cursului. Cu cât petreceți mai mult timp validând, cu atât veți economisi mai mult timp și resurse. Cel mai important dintre toate, validarea ideilor dumneavoastră vă va asigura că le oferiți studenților ceea ce au nevoie.
11. Deveniți un șef!
În calitate de creator de cursuri online sunteți proprietar de afaceri. La început, s-ar putea să fiți singur. Cu toate acestea, cu cât creați mai multe cursuri online și cu cât veți avea mai mulți studenți, cu atât afacerea dumneavoastră poate deveni mai mare. În curând, vă veți gândi să măriți echipa. Acest aspect este ceva cu care se luptă mulți creatori de cursuri. Se obișnuiesc atât de mult să facă totul singuri, încât le este greu să externalizeze, să delege și să predea responsabilități. Cu toate acestea, dacă doriți să vă construiți o carieră de succes din cursurile dumneavoastră, trebuie să învățați să delegați. Orice ajutor profesionist, externalizat , poate economisi timp și resurse.
12. ÎNCEPEȚI!
Acest sfat final poate fi cel mai important dintre toate… START!
Nu există un moment perfect. Nu există nici un punct în care să vă simțiți pregătit. A avea un plan detaliat este grozav, dar dacă nu începeți, nu are nici o valoare! Cel mai bun moment este acum!
Concluzii și pașii următori
După cum puteți vedea, a deveni un creator de cursuri online înseamnă că va trebui să învățați o serie de abilități, pe lângă expertiza pe care o aveați deja în domeniul sau subiectele alese. Pentru ca planul să funționeze, va trebui să deveniți o combinație interesantă între un profesor, un creator de conținut educațional și un agent de marketing online. Ar putea suna întricoșător, dar nu trebuie să fie așa. Trebuie doar să vă alăturați unei comunități cu aceleși interese ca și dumneavoastră și să învățați impreună.
Acesta este motivul pentru care am creeat grupul de Facebook “Creatori de cursuri online”, pentru a face acest proces mult mai ușor pentru toți cei interesați…cum sunteți și dumneavoastră, de vreme ce ați ajuns pînă aproape de final, citind acest scurt ghid orientativ. În plus, ați putea avea acces (gratuit) la o platformă de creare de cursuri online care vă oferă toate instrumentele de care aveți nevoie.
Sper că acest ghid v-a dat încrederea de a… începe.
Și dacă doriți să puneți orice întrebare de care aveți nevoie cu privire la crearea cursurilor online, mă puteți contacta aici pe grupul de Facebook:
https://www.facebook.com/groups/creatoridecursurionline
Spor și inspirație!
ABOUT INSTRUCTOR
EDUPEDIA ONLINE SRL - un proiect educaţional de economie socială
Postare anterioară
1 Comentariu
Your content is amazing just bookmarked for reading all posts one by one. Thank you. https://financiallyadvice.com/